Exclusieve B2B-groothandelmarktplaats

De groothandel 24 Logo van B2B handelsplaats voor reseller, groothandelaars, overige rest handelaars, importeure en exporteure, zelfs insolventie.
Nederland

Real-time Zoeken

Hulp & Support

Hilfe

Stocklots24 Hulp & Support


1. Algemene vragen over Stocklots24
2. Vragen i.v.m. de registratie en de activering van mijn account
3. Vragen ivm het klantenmenu
4. Enkele tips om veilig zaken te doen
5. Naar het support


1. Algemene vragen in verband met Stocklots24


Wat is Stocklots24?

Stocklots24 is een wereldwijd, onafhankelijk B2B-handelsplatform voor restposten en nieuwe goederen. Alle communicatie wordt direct tussen de verkoper en de koper gevoerd. Indien u vragen i.v.m. bepaalde artikels hebt, moet u zich eerst registreren en aanmelden. U ziet dan de gegevens van de verkoper naast de beschrijving van de goederen.


Waarom kost Stocklots24 eenmalig €79,00?

De eenmalige registratiebijdrage beschermt alle handelaars op het portaal voor onserieuze handelaars. In onze ervaring betalen onserieuze handelaars geen registratiebijdrage.


Ik heb een aanbod gezien, dat ik interessant vind. Hoe kan ik bestellen of meer informatie krijgen?

U moet geregistreerd en aangemeld zijn. U kunt dan uw aanbieder een bericht sturen via het informatiesysteem van Stocklots24. De verkoper krijgt uw bericht meteen in zijn opgegeven e-mailadres en in zijn Stocklots24 postingang. U kunt uw artikel ook via de "Nu kopen"-knop kopen. De verkoper krijgt in dit geval een e-mail met alle contactgegevens van de koper. Natuurlijk krijgt ook de koper een e-mail met alle gegevens van de verkoper. Indien u met de "Nu kopen"-knop een artikel gekocht heeft, hebt u bovendien ook de mogelijkheid uw handelspartner te beoordelen.


Hoe kan ik met een verkoper op het platform in contact treden?

U registreert u en meldt u aan. Klik nu op het gewenste artikel en u kunt uw verkoper een bericht schrijven. De verkoper krijgt dit bericht in zijn postvak vanStocklots24 en in dat van zijn e-mailadres. Dit bericht wordt ook in uw klantenmenu bij de uitgaande post opgeslagen.


Hoe kan ik meer informatie over een bedrijf verkrijgen?

Als u aangemeld bent, is een klik op de bedrijfsnaam genoeg. U ziet het volledige adres, ziet het bedrijfslogo indien voorhanden en ervaart meer gegevens over de aanbieder.


Welke artikels zijn verboden?


  • Aandelen, obligaties en bepaalde wettelijke oorkonden
  • Aanbiedingen met seksuele inhoud
  • Archeologische vondsten
  • Identiteitsbewijzen en licenties van amtswegen
  • Hacksoftware, Decodeer- en ontcijfermateriaal
  • Drugs, verdovingsmiddelen en bewustzijnsveranderende stoffen
  • Explosieve goederen, chemicalieën en andere schadelijke stoffen voor de gezondheid
  • Biljetten, Vliegtickets, toegangskaarten
  • Garantiebewijzen
  • Grondstukken en identieke rechten hiervan
  • Downloadbare media
  • Jongerenschadende media
  • Kredietkaarten
  • Lichaamsdelen of resten van een stoffelijk overschot
  • Geneesmiddelen, medicijnen, evenals medische dienstverleningen
  • Nationalsocialistische artikels
  • Replica en vervalsingen
  • Tabakwaren
  • Dieren en dierartikelen, beschermde planten
  • Verboden elektronische apparatuur
  • Wapens, messen en wapenonderdelen
In de wereldwijde handel kunnen volgende artikels verboden zijn:
  • Artikels, die onder een handelsembargo vallen
  • Catalogi, documenten met inkomstbronnen en internetadressen (URL's)
  • Alcohol
  • Loterijproducten
Deze lijst geeft geen volledige opsomming van alle artikelen, waarvan de handel op Stocklots24 is verboden. Deze lijst omvat alleen een deel van verboden goederen. Wanneer U niet zeker bent, of u uw artikel bij Stocklots24mag aanbieden,gelieve ons dan een korte e-mail te sturen.



2. Vragen ivm de registratie en het activeren van mijn account

Welke kosten ontstaan er voor mij?
Voor een registratie wordt eenmalig een bijdrage van €79 excl. BTW verlangd. Er ontstaan geen verdere kosten of bijdragen voor het opgeven van artikels of kopen van artikels. Optioneel kan u het Gecontroleerd Lidmaatschap aanvragen waarvoor u eveneens eenmalig een klein bedrag moet betalen. Opties zoals het instellen van een artikel als Topartikel, het Gecontroleerd Lidmaatschap en toegang tot de handelaarsdatabank kunnen ook verkregen worden tegen een eenmalige bijdrage.

Hoe kan ik me registreren?
U kunt u hier aanmelden. Vul de velden in, stem de algemene voorwaarden toe en verzend de registratieaanvraag. Daarna kiest u uw betaalmethode voor de eenmalige registratiebijdrage uit. U kunt dit bedrag via Paypal, per kredietkaart of overschrijving betalen. Bij betaling met de kredietkaart of Paypal wordt uw account meteen vrijgeschakeld. Bij betaling door overschrijving volgt de activering nadat het bedrag door ons ontvangen is. U kunt zich na de activering aanmelden en hebt hierdoor toegreep op alle data van de verkopers.

Is mijn registratie alleen maar in een land geldig of wereldwijd?
Uw registratie is wereldwijd geldig. U kunt zich wereldwijd op alle Stocklots24 en Restposten24-handelsplatformen met uw gegevens aanmelden.

Eindigt het lidmaatschap automatisch of moet ik dit opzeggen?
Nee, er is geen automatisch opgezegging. Beslis zelf of u lid wil blijven of niet. Indien niet, worden uw gegevens naar uw wens uit ons systeem verwijderd. De registratiebijdrage wordt maar een keer gevorderd.

Ik heb problemen me aan te melden
Om zich bij Stocklots24 aan te melden, hebt u alleen maar uw e-mailadres en het paswoord dat u bij uw registratie heeft opgegeven, nodig. Indien u uw paswoord vergeten bent, kunt u hier meteen een nieuw paswoord aanvragen. Verder moet uw browser cookies toelaten. Als u de veiligheidsinstellingen in uw browser heeft veranderd of verhoogd, kunnen er eventueel problemen optreden. Wij raden u aan de standaardinstellingen van uw browser onveranderd te laten of deze anders weer op de originele standaardinstelling terug te zetten.

Hoe kan ik mijn bedrijfsprofiel, mijn persoonlijke gegevens of mijn paswoord veranderen?
Om uw persoonlijke gegevens te veranderen, moet u zich aanmelden. Klik op de tab "Klantenmenu", hier kunt u bij het menupunt "Mijn Klantengegevens" al uw persoonlijke gegevens naar wens veranderen.

Hoe kan ik mijn handelspartner beoordelen?
Wanneer u uw handelspartner wilt beoordelen, dan vindt u in uw klantenmenu bij "nog niet afgegeven beoordelingen" de handelspartners, bij wie u via de "Nu kopen"-knop zaken heeft gedaan. Alleen deze handelaren kunt u dus beoordelen. Indien u in de onlineshop van de handelaar iets gekocht heeft, dan is een beoordeling niet mogelijk.



3. Vragen i.v.m. het klantenmenu

Welke e-mails verstuurt Stocklots24 en waar kan ik de geabonneerde e-mails opzeggen?
Stocklots24 verstuurt in regelmatige afstanden verschillende, geautomatiseerde en geabonneerde e-mails:
  • Uw persoonlijke, wekelijkse nieuwsbrief met nieuwe aanbiedingen uit de door u gekozen rubrieken. Deze kunt u in het klantenmenu bij "Persoonlijke nieuwsbrief" opzeggen, indien u alle haakjes verwijderd.
  • Indien u eens peer maand uw persoonlijke statistiek krijgt toegestuurd, kunt u deze ook in uw klantenmenu bij "Persoonlijke statistiek" opzeggen.
  • Wordt een door u geobserveerd artikel verkocht, dan wordt u via e-mail geïnformeerd. Om deze e-mail op te zeggen moet u zelf het geobserveerde artikel uitwissen.
Hoe kan ik de taal waarin ik werk veranderen?
In uw klantenmenu bij "mijn klantengegevens" kunt u de taal uitkiezen, waarin u bij Stocklots24 wilt werken. De verandering gaat pas bij de volgende aanmelding van kracht.

Wat betekent de kolom "Artikeltaal" bij het opgeven van artikels?
Kies de door u gekozen taal voor het opgeven van artikels uit. Dit is al voorgegeven in de taal waarin u op Stocklots24 werkt. Wilt u ook artikels in andere landen verkopen, dan raden wij u aan, de artikelen in meerdere talen op te geven.

Ik wil graag een groot aantal goederen opgeven. Kan ik die direct importeren?
U kunt t/m 2500 artikels met een CSV-bestand importeren. Het is mogelijk meerdere CSV-bestanden achter elkaar te importeren. Een uitvoerige beschrijving en een voorbeeld van een CSV-bestand vindt u in uw klantenmenu bij het menupunt "Artikels importeren".

Hoe kan ik een Topartikel op de startpagina of in een rubriek opgeven?
De betaling van Topartikels is per automatische incasso (lastbrief) met een Duits of Oostenrijks bankrekeningnummer mogelijk. U kan eveneens met Paypal, Sofortüberweisung.de, VISA, JCB oder Amex uw Topartikel betalen.
Vanuit andere landen ist het boeken van Topartikelen alleen met Paypal, Sofortüberweisung.de, VISA, JCB oder Amex uw Topartikel mogelijk.
Uw bankrekening wordt met het bedrag belast en u ontvangt daarop een rekening per e-mail.

In welk formaat kan ik foto´s bij mijn aanbiedingen uploaden?
Bij het opgeven van artikels bestaat de mogelijkheid t/m 3 foto's toe te voegen.
De foto's kunnen een willekeurige hoogte of breedte hebben. Zij moeten echter in een JPG, GIF of PNG-formaat zijn en mogen niet groter dan 400KB zijn. Een uitvoerige beschrijving voor optimale foto's vindt u hier: In Adobe-Format of in Microsoft Word-Format.

Ik heb een lid een bericht gestuurd, krijg echter geen antwoord. Hoe kan ik zeker zijn, dat mijn bericht is aangekomen?
Bij het versturen van een bericht via het Stocklots24-systeem, wordt dit bericht automatisch in uw klantenmenu in de postuitgang opgeslagen.

Wat is de persoonlijke nieuwsbrief?
In de persoonlijke nieuwsbrief kunt u voor u interessante rubrieken zien. U krijgt meteen een e-mail per week met nieuw opgegeven artikels uit uw rubrieken. Hierdoor ontgaat u geen enkel nieuw aanbod. U kunt natuurlijk ook uw persoonlijke nieuwsbrief opzeggen.



4. Enkele tips voor een veilige handel

Stocklots24 probeert de handel steeds een veilige vorm te geven om de geregistreerde, serieuze handelaars tegen bedrog te beschermen. Er zijn een aantal veiligheidsmaatregelen waaraan u zich moet houden, om het gevaar van bedrog te verkleinen en om frauduleus gedrag op tijd te herkennen. Het internet biedt door zijn anonimiteit bedriegers steeds weer nieuwe mogelijkheden. Om deze reden hebben wij voor u enkele tips samengesteld, hoe u zich als koper en verkoper voor bedriegers in acht kunt nemen. Fundamenteel moet u altijd proberen zoveel als mogelijk gegevens te krijgen over een eventuele handelspartner die u op het internet heeft leren kennen.

Hieronder enkele raadgevingen van Stocklots24:


  • Klopt het telefoonnummer.?
  • Is het aangegeven adres juist?
  • Staat dit bedrijf in het telefoonboek?
  • Is er iets negatiefs over dit bedrijf bekend?
  • Vraag uw handelspartner naar bedrijfsgegevens:
    - Aanmelding bij Kamer van Koophandel
    - Kopie van een paspoort
    - Registratie bij een handelsregistratiebureau
  • Is uw handelspartner "Gecontroleerd Lid" bij Stocklots24?
  • Bestaat de mogelijkheid dat u uw handelspartner persoonlijk ontmoet?
  • Bestel eerst een monster, zodat u u van de kwaliteit van de goederen kunt overtuigen.
  • Betaal vooraf geen grote bedragen.
  • Betaal niet op een bankrekening waarvan u de eigenaar niet kent.
  • Betaal indien mogelijk onder rembours, dit is intussen over heel europa mogelijk.
  • Betaal via een Trustteeship.

Uitvoerige tips van Stocklots24:

Controleer de contactdetails
Controleer altijd of het adres, het telefoonnummer en het E-Mailadres dat u van uw handelspartner hebt gekregen correct zijn en tot hetzelfde bedrijf behoren dat u vermeld werd. Als een handelaar onlogische details aangeeft, b.v. een adres in Duitlsand en een telefoonnummer in een ander land, raden wij u aan te controleren, of het adres en het telefoonnummer in het plaatselijk telefoonboek te vinden is. Ook al geeft een e-mailadres aan dat de handelaar voor dat bepaald bedrijf werkt, is het beter ook dit te controleren. Denk eraan, dat het bedriegers mogelijk is met een e-mailadres van een bedrijf te werken waarbij zij in werkelijkheid daar niet zijn aangesteld. Iedereen met een beetje technisch verstand kan een e-mail vanaf een vervalst adres versturen.

Gecontroleerd Lid
Wanneer een handelaar zegt, dat hij een "Gecontroleerd lid" is, gelieve dit dan in zijn Stocklots24-profiel te controleren.

Persoonlijk ontmoeten van uw handelspartner
Maak indien mogelijk, een persoonlijke afspraak met uw handelspartner. Ook al geeft het internet een overvloed van informaties over een mogelijke handelspartner, er is niets beter dan een persoonlijk en vertrouwelijk contact. Alleen op deze manier kunt u inschatten of u een handel wilt aangaan. Neem bij de eerste ontmoeting geen grote geldbedragen mee.

Bescherm uzelf door eerst een monster te bestellen of een monster ter beschikking te krijgen.
Koop eerst dit monster om zeker te zijn, dat dit product is zoals u het verwacht had, voordat u grotere hoeveelheden aankoopt waarvan u de kwaliteit niet kent.

Betaal niet vooraf
Soms verlangt een fabrikant een aanbetaling voordat hij de opdracht aanneemt. Alhoewel deze wens bij ervaren handelspartners niet onbekend zal zijn, is het beter uw nieuwe handelspartner vooraf te controleren. Wees zeker, dat er voldoende achtergrondinformatie over deze leverancier voorligt, voordat u tot aanbetaling toestemt, b.v. via een Trusteeship.
Is de verkoper meer op de aanbetaling gefixeerd of dringt erg op de aanbetaling aan, wees dan voorzichtig. Wees vooral voorzichtig, als de verkoper u vraagt, geld op een bankrekening over te maken waarvan u niet weet, wie de eigenlijke eigenaar is.

Betaling onder rembourse
Biedt de verkoper aan onder rembourse te betalen. Hierdoor kan hij er zeker van zijn dat hij zijn geld krijgt und u kunt zeker zijn, dat u de goederen ontvangt. Soms vragen enkele verkopers een kleine bijdrage vooraf om te verhinderen, dat u de goederen niet aanneemt. Dit mag echter maar een klein bedrag zijn.

Wat kan ik doen als men mij bedrogen heeft?
Als u al slachtoffer van een bedrieger bent geworden, dan raden wij u dringend aan, een aanklacht in te dienen. Normaalgezien houden bedriegers hun klanten aan de lange lijn. Als u na 4 weken na betaling geen goederen heeft ontvangen, dient u een aanklacht in en stuurt u ons hiervan een kopie. Wij sluiten dan onmiddellijk het account van deze handelaar af.

Wij hopen u met deze raadgevingen voor bedrog en schade te kunnen beschermen.



5.Support

Hebt u hier geen antwoord gevonden, ga dan verder naar het Impressum.

Cookie-Verwaltung

Lorem ipsum dolor, sit amet consectetur adipisicing elit. Omnis iste voluptates minima, cum ea magni possimus, velit assumenda consectetur sequi at quas quasi eveniet, eum qui dolores facilis officia dolorem. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Quia, assumenda perspiciatis. Fuga reiciendis minus quidem numquam inventore veritatis similique necessitatibus, quae, obcaecati deserunt quas blanditiis vero tempore sit ipsam laudantium.

Cookies

Om ervoor te zorgen dat deze site naar behoren werkt, plaatsen we soms kleine bestanden genaamd "cookies" op uw apparaat. Deze bestanden zijn onschadelijk en bevatten geen persoonsgegevens.